Lena Demski startade Demski konsulter hösten 2006. Tanken var då att arbeta enbart som konsult i olika tidsbegränsade uppdrag.
Uppdragen som kom in var av varierande art som t.ex lönekonsult, lönechef, städning bland pensioner och i lönesystem, behovsanalyser av personal-, tid- och löne-system samt upphandlingar och implementationer av dessa.
Planerna för företaget ändrades då det på våren 2007 kom en förfrågan om att hantera ett företags löner regelbundet genom att komma till dom och köra
lönerna i deras system.
En kund blev snart flera och en ny del av Demski konsulters verksamhet växte fram, outsourcade löner inhouse.
2009 kom en förfrågan om att outsourca lönerna till Demski Konsulter helt och hållet. I och med det införskaffades system och lönehanteringen låg nu för
den kunden 100 % hos Demski.
Det tillkom nu ytterligare en gren av verksamheten och Demski Konsulter breddar sitt utbud av tjänster.
Med de utökade arbetsuppgifterna behövde det anställas fler personal och ijanuari 2011 ombildades Demski konsulter till Demski konsulter AB.
I dag är vi en blandning av anställda och konsulter som föredrar att vara frilansare.
Utöver våra svenska kunder jobbar vi även med norska kunder och deras lönehantering.
Vi arbetar fortfarande med samma saker. Lönebyrå med siktet på att ge varje kund sin egen lösning, vi hyr ut oss ibland när vi stöter på ett utmanande uppdrag som vi bara inte kan säga nej till och vi arbetar även med behovsanalyser, upphandlingar, omstrukturering mm.